NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
يَزِيدُ بْنُ
خَالِدِ بْنِ
مَوْهَبٍ
وَقُتَيْبَةُ
يَعْنِي
ابْنَ سَعِيدٍ
قَالَا
حَدَّثَنَا
اللَّيْثُ
عَنْ نَافِعٍ
عَنْ عَبْدِ
اللَّهِ
أَنَّ
امْرَأَةً وُجِدَتْ
فِي بَعْضِ
مَغَازِي
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
مَقْتُولَةً
فَأَنْكَرَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَتْلَ
النِّسَاءِ
وَالصِّبْيَانِ
Abdullah (b.Ömer) den rivayet
edildiğine göre,
Rasûlullah (s.a.v.)'in
gazalarından birinde bir kadın ölü olarak bulunmuş, bunun üzerine Rasûlullah
(s.a.v.) kadınlarla çocukların öldürülmesini yasaklamıştır.
İzah:
Buhârî, cihâd; Müslim, cihâd;
Tirmizi, siyer; İbn Mâce, cihâd; Dârimi, siyer; Muvatta, cihâd; Ahmed b.Hanbel
II, 22, 23, 76, 91, 100, 115,122,123.
Bu hadis"i
Şerifte, savaşta kadınlarla çocukları öldürmenin yasak olduğu ifade
edilmektedir.
Bu mevzuda
ed-Dürrü'1-muhtar yazarı şunları söylüyor: "Savaşta kadınlar, çocuklar,
deliler, harpte bağırıp çağıramayacak ve (mürted bile olsalar) çocuğu olmayacak
derecede yaşlı olanlar, körler, topallar, kötürümler,bunamışlar, insanlara
karışmayan rahipler Ve kilise hademesi öldürülmez. Ancak bunlardan biri kral,
yahut savaşabilir, yahut harpte rey sahibi olur, yahut mal sahibi olup, malıyla
savaşa yardım ederse öldürülür.[Davudoğlu Aıımed, İbn Abidin, VIII, 384.]
Peygamber efendimiz,
Durey b.Sımne'nin harp işlerinde görüşünden istifade edilen bir kimse olduğu
için yüzyirmi yaşında ve kör olduğu halde öldürülmesini emretmiştir. Çocuk ve
deliller savaşırlarken öldürülürler. Kadınlar, rahipler vesaire esir
edildikten sonra savaştıkları takdirde öldürülürler. Hükümdar olan kadın her
ne kadar savaşamasa bile öldürülür. Keza hükümdar olan çocuk ta öldürülür.
Çünkü hükümdarların öldürülmesinde karşı tarafın önemli bir dayanağı yıkılmış
yıkılmış olur."[Davudoğlu Ahmed, İbn Abidin, VIII, 387.]